Horloge-Bandjes.nl
Hoe beoordeel je de informatie op deze pagina?

Feedback versturen
  Sinds 1991 dé specialist in horlogeonderdelen
  +25.000 horlogeonderdelen van +50 merken
  Eigen horloge reparatie atelier

Je bestelling retourneren

Ik wil mijn bestelling retourneren

Ben je niet tevreden met de ontvangen producten of wil je je bestelling om een andere reden terugsturen? Hoe jammer wij dat ook vinden, het is jouw recht als consument om je bestelling zonder opgaaf van reden binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren. Uiteraard proberen wij het retourproces zo efficiënt mogelijk te laten verlopen voor beide partijen. Daarom vind je op deze pagina een overzicht van de meestgestelde vragen en bijbehorende antwoorden omtrent ons retourbeleid.

Heb je geen zin om te lezen en wil je direct je bestelling als retour aanmelden? Bezoek dan je persoonlijk besteloverzicht via de Mijn Bestelling module op onze website door op de onderstaande knop te klikken. Uit veiligheidsoverwegingen dien je je identiteit te verifiëren alvorens je toegang hebt tot je persoonlijke besteloverzicht.

Direct je bestelling als retour aanmelden

Heb je je bestelling nog niet ontvangen en wil je deze annuleren? Neem dan contact op met onze klantenservice.

 

Veelgestelde vragen & antwoorden

Aangezien wij vaak vragen krijgen over ons retourbeleid, hebben wij hieronder de meestvoorkomende vragen en bijbehorende antwoorden opgesteld.

1. Wanneer mag ik mijn bestelling retourneren?

Je mag je bestelling binnen 30 dagen na ontvangst retourneren zonder opgaaf van reden, mits je retour voldoet aan de volgende voorwaarden:

  • de producten die je wilt retourneren zijn onbeschadigd (m.u.v. schade door fabricagefouten of schade die reeds overlegd is met ons);
  • de producten die je wilt retourneren bevinden zich in de originele verpakking;
  • de producten die je wilt retourneren zijn geen producten die speciaal voor jou bewerkt zijn (bijv. graveringen);
  • de producten zijn ongebruikt in geval van screen protectors, plastic (plak)folies en tempered glass.

Voldoet je retour aan alle bovenstaande voorwaarden? Dan kun je direct je bestelling zelf als retour aanmelden via de Mijn bestelling module op onze website. Uit veiligheidsoverwegingen dien je je identiteit te verifiëren alvorens je toegang hebt tot je persoonlijke besteloverzicht.

 

2. Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Je kan eenvoudig zelf je bestelling als retour aanmelden via de Mijn bestelling module op onze website. Daar vind je ook de juiste instructies en een checklist voor het retourneren van je bestelling. Uit veiligheidsoverwegingen dien je je identiteit te verifiëren alvorens je toegang hebt tot je persoonlijke besteloverzicht.

 

3. Krijg ik altijd mijn geld terug?

Jazeker, wij doen hier niet moeilijk over. Ben je niet tevreden? Dan storten wij het aankoopbedrag, minus eventuele transactiekosten vanuit de betaalprovider, terug op je rekening. Uit veiligheidsoverwegingen maken wij geen geld over via wegen die afwijken van de oorspronkelijk gekozen betaalmethode.

 

4. Kan ik ook producten omruilen in plaats van een terugbetaling?

In principe hanteren wij geen omruil-beleid voor producten. Wij betalen altijd het geld terug zodat je zelf een vervangend product kunt bestellen via onze webshop. Wel willen wij je uiteraard helpen om het juiste vervangende product te vinden. Neem contact op met onze klantenservice zodat een van onze productspecialisten je kan helpen bij het vinden van het juiste product.

 

5. Waar kan ik het retouradres vinden?

Ons retouradres vind je in de retourinstructies wanneer je je bestelling als retour aanmeldt via de Mijn bestelling module op onze website. Uit veiligheidsoverwegingen dien je je identiteit te verifiëren alvorens je toegang hebt tot je persoonlijke besteloverzicht.

 

6. Wie betaalt de verzendkosten voor het retourneren?

Wij vergoeden in principe geen kosten die je maakt voor het retourneren van je bestelling. In plaats daarvan hebben wij er voor gekozen om alle bestellingen voor onze Nederlandse & Belgische klanten gratis te versturen. Moet je je bestelling echter retourneren omdat je verkeerde producten ontvangen hebt door onze fout? Neem dan contact op met onze klantenservice zodat wij kunnen kijken wat een gepaste oplossing is binnen jouw specifieke geval.

 

7. Hoe weet ik of jullie mijn retour goed ontvangen hebben?

Wij adviseren je bestelling, indien mogelijk, terug te sturen via een verzendmethode die Track & Trace aanbiedt. Zo kun je zelf zien op welk moment wij je bestelling retour ontvangen hebben. Heb je je bestelling binnen Nederland aan ons geretourneerd? Houd dan rekening met een gemiddelde levertijd van één tot drie werkdagen. Heb je je bestelling vanuit België aan ons geretourneerd? Dan kan het gemiddeld drie tot tien werkdagen duren voordat wij deze ontvangen hebben. 

 

8. Hoe lang duurt het voordat mijn retour verwerkt is?

In principe streven wij er naar om alle ontvangen retouren binnen vijf werkdagen na ontvangst te verwerken. Helaas kan dit in sommige perioden (bijv. Kerst) soms wat langer duren. Wij vragen vriendelijk je begrip hier voor.

 

9. Hoe lang duurt het voordat mijn terugbetaling verwerkt is?

Wij dienen een verzoek tot terugbetaling in bij onze payment provider (MultiSafePay of Adyen, afhankelijk van de door u gekozen betaalmethode) direct nadat wij je retour verwerkt hebben. In de meeste gevallen zien wij dat onze klanten hun terugbetaling binnen drie tot vijf werkdagen ontvangen. Wij hebben helaas geen invloed op dit proces dus we vragen vriendelijk begrip hier voor.

 

Informatie over garantie & herroeping

Hieronder vind je informatie over ons garantie- en herroepingsbeleid. Heb je vragen of opmerkingen die niet hieronder beantwoord worden? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe lang krijg ik garantie op producten die ik bij jullie bestel?

De garantie die wij bieden op producten verschilt per productcategorie. De onderstaande tabel laat zien hoe lang de garantieperiode is voor iedere categorie.

Horloges & sieraden

Fabrieksgarantie

Tot 2 jaar na aankoop

Horlogebandjes & overige horlogeonderdelen

Coulanceregeling

Tot 3 maanden na aankoop

 

Herroepingsformulier Consumenten EU

Het retour-/herroepingsbeleid voor consumenten binnen de Europese Unie is vastgelegd in Europese wetgeving. Dit betekent dat er ook een standaard herroepingsformulier beschikbaar is (European Returning Consumer Form) die je mag gebruiken om je bestelling aan ons te retourneren. Via de onderstaande link kun je het Europese herroepingsformulier voor consumenten downloaden.

Klik hier voor het European Returning Consumer Form