Horloge-Bandjes.nl
Hoe beoordeel je de informatie op deze pagina?

Feedback versturen
  Sinds 1991 dé specialist in horlogeonderdelen
  +25.000 horlogeonderdelen van +50 merken
  Eigen horloge reparatie atelier

Je bestelling retourneren

Ik wil mijn bestelling retourneren

Ben je niet tevreden met de ontvangen producten of wil je je bestelling om een andere reden terugsturen? Hoe jammer wij dat ook vinden, het is jouw recht als consument om je bestelling zonder opgaaf van reden binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren. Uiteraard proberen wij het retourproces zo efficiënt mogelijk te laten verlopen voor beide partijen. Daarom vind je op deze pagina een overzicht van de meestgestelde vragen en bijbehorende antwoorden omtrent ons retourbeleid.

Voldoe je aan alle retourvoorwaarden? Klik dan op de onderstaande knop om je bestelling retour aan te melden.

Direct je bestelling als retour aanmelden

Heb je je bestelling nog niet ontvangen en wil je deze annuleren? Neem dan contact op met onze klantenservice.

 

Veelgestelde vragen & antwoorden

Aangezien wij vaak vragen krijgen over ons retourbeleid, hebben wij hieronder de meestvoorkomende vragen en bijbehorende antwoorden opgesteld.

1. Wanneer mag ik mijn bestelling retourneren?

Je mag je bestelling binnen 30 dagen na ontvangst retourneren zonder opgaaf van reden, mits je retour voldoet aan de volgende voorwaarden:

  • de producten die je wilt retourneren zijn onbeschadigd (m.u.v. schade door fabricagefouten of schade die reeds overlegd is met ons) en vertonen geen tekenen van gebruik;
  • de producten die je wilt retourneren bevinden zich in de originele verpakking;
  • de producten die je wilt retourneren zijn geen maatwerk-producten(bijv. voorzien van graveringen of andere vormen van maatwerk-aanpassingen);
  • de producten zijn ongebruikt in geval van screen protectors, plastic (plak)folies en tempered glass.

Voldoet je retour aan alle bovenstaande voorwaarden? Dan kun je direct je bestelling zelf als retour aanmelden via de Mijn bestelling module op onze website. Uit veiligheidsoverwegingen dien je je identiteit te verifiëren alvorens je toegang hebt tot je persoonlijke besteloverzicht.

 

2. Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Je kan eenvoudig zelf je bestelling als retour aanmelden via de Mijn bestelling module op onze website. Daar vind je ook de juiste instructies en een checklist voor het retourneren van je bestelling. Uit veiligheidsoverwegingen dien je je identiteit te verifiëren alvorens je toegang hebt tot je persoonlijke besteloverzicht.

 

3. Krijg ik altijd mijn geld terug?

Jazeker, wij doen hier niet moeilijk over. Ben je niet tevreden? Dan storten wij het aankoopbedrag, minus eventuele transactiekosten vanuit de betaalprovider, terug op je rekening. Uit veiligheidsoverwegingen maken wij geen geld over via wegen die afwijken van de oorspronkelijk gekozen betaalmethode. Let op: betaalde verzendkosten worden enkel teruggestort in het geval je jouw volledige bestelling retourneert. Wanneer je slechts een deel van je bestelling retourneert, worden in rekening gebrachte verzendkosten niet gecrediteerd.

 

4. Kan ik ook producten omruilen in plaats van een terugbetaling?

In principe hanteren wij geen omruil-beleid voor producten. Wij betalen altijd het geld terug zodat je zelf een vervangend product kunt bestellen via onze webshop. Wel willen wij je uiteraard helpen om het juiste vervangende product te vinden. Neem contact op met onze klantenservice zodat een van onze productspecialisten je kan helpen bij het vinden van het juiste product.

 

5. Waar kan ik het retouradres vinden?

Ons retouradres vind je in de retourinstructies wanneer je je bestelling als retour aanmeldt via de Mijn bestelling module op onze website. Uit veiligheidsoverwegingen dien je je identiteit te verifiëren alvorens je toegang hebt tot je persoonlijke besteloverzicht.

 

6. Wie betaalt de verzendkosten voor het retourneren?

Hoewel heb mogelijk is om je bestelling binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren, vergoeden wij niet de kosten voor het retour sturen van je bestelling. Je bent zelf verantwoordelijk voor het retour sturen van je bestelling. We adviseren om te kiezen voor een traceerbare verzendmethode wanneer je jouw bestelling retourneert.

 

7. Hoe weet ik of jullie mijn retour goed ontvangen hebben?

Wij adviseren om je bestelling altijd terug te sturen via een traceerbare verzendmethode. Op de Track & Trace pagina kun je zien of wij het pakket in goede orde ontvangen hebben. Je ontvangt per e-mail een bevestiging zodra je retour verwerkt is.

 

8. Hoe lang duurt het voordat mijn retour verwerkt is?

In principe streven wij er naar om alle ontvangen retouren binnen 5-10 werkdagen na ontvangst te verwerken. Helaas kan dit in sommige perioden (bijv. Kerst) soms wat langer duren. Wij vragen vriendelijk je begrip hier voor.

 

9. Hoe lang duurt het voordat mijn terugbetaling verwerkt is?

Wij streven er naar om retouren binnen 5-10 werkdagen na ontvangst te verwerken en terug te betalen. Neem contact met ons op als deze termijn verstreken is.

 

Informatie over garantie & herroeping

Hieronder vind je informatie over ons garantie- en herroepingsbeleid. Heb je vragen of opmerkingen die niet hieronder beantwoord worden? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe lang krijg ik garantie op producten die ik bij jullie bestel?

De garantie die wij bieden op producten verschilt per productcategorie. De onderstaande tabel laat zien hoe lang de garantieperiode is voor iedere categorie.

Horloges & sieraden

Fabrieksgarantie

Tot 2 jaar na aankoop

Horlogebandjes & overige horlogeonderdelen

Coulanceregeling

Tot 3 maanden na aankoop

 

Herroepingsformulier Consumenten EU

Het retour-/herroepingsbeleid voor consumenten binnen de Europese Unie is vastgelegd in Europese wetgeving. Dit betekent dat er ook een standaard herroepingsformulier beschikbaar is (European Returning Consumer Form) die je mag gebruiken om je bestelling aan ons te retourneren. Via de onderstaande link kun je het Europese herroepingsformulier voor consumenten downloaden.

Klik hier voor het European Returning Consumer Form